Když se Mája rozhodla z rodného Brna odejít k nám do Děčína, pracovala na manažerské pozici v soukromé firmě. Předtím vystudovala angličtinu, ruštinu a portugalštinu na MU a učila ve škole s alternativním přístupem k výuce (Daltonský plán).
„Do Děčína jsem odešla nejen kvůli práci svého muže, ale také kvůli nádherné přírodě, která vždy byla naší součástí. Horolezení, pěší túry a aktivity spojené s přírodou mě doprovázely i v předchozí práci, když jsem byla garantkou zájezdů a průvodkyní zemí Latinské Ameriky.
Škola Svět je pro mě další smysluplný projekt, kterému plánuji věnovat svůj čas, energii i srdce.
Pracuje ve škole Svět jako asistentka ředitelky. Podílí se na administrativním chodu školy, komunikuje s rodiči a vyřizuje každodenní organizační záležitosti.
„Po ukončení střední školy jsem pracovala ve státní správě – nejprve na městském a po nějaké době na krajském úřadě. Když jsem dostala možnost pracovat ve škole a školce Svět, tak jsem ze začátku váhala, ale nabídku nakonec přijala. Brzy jsem poznala, že jsem se rozhodla správně. Ve Světě pracuji od roku 2015 a stále chodím do práce ráda. Do práce, která je smysluplná, kde je rodinná atmosféra a skvělý kolektiv.“
Míša je náš hodinový strojek, bez kterého by se ručičky na ciferníku nemohly pohybovat. Obracejí se na ni rodiče, učitelé, zájemci, úřady s rozmanitými požadavky a úkoly a Míša je stále milá, ochotná a usměvavá.
Lukáš pracuje především se staršími dětmi na 1. stupni ZŠ a jeho předností je mimo jiné i široký všeobecný přehled, který uplatňuje v kosmické výchově. Děti provází i matematikou, českým jazykem nebo hudební výchovou.
„V roce 2014 jsem se rozhodl opustit nudnou práci v kanceláři a vydat se do „Světa“. Od té doby můžu zažívat každý den nové objevy, dozvídat se zajímavá fakta, potkávat skvělé lidi a hlavně podílet se na něčem smysluplném. Svůj volný čas trávím nejraději s manželkou a dcerou. Jinak mě moc baví cestování a hudba.“
Lukáš je velkou inspirací pro děti, ale i pro ostatní členy pedagogického týmu. Dokáže být milým a zároveň spravedlivým parťákem nejen při společných hrách během družiny. Je moudrým a sečtělým rádcem při objevování světa ve Světě, na kterého se děti rády obrací. Lukáš dětem předává nejenom vědomosti, ale je pro ně i velkým morálním vzorem a přirozenou autoritou.
Ivča u nás učí od září 2022 a hned se stala velikou posilou nejen anglického týmu.
„Už od mládí mě bavila práce s dětmi. Chodila jsem na skauta, hlídala děti nebo doučovala. Takže výběr vysoké školy pedagogické byl jasný. Po vysoké škole jsem učila několik let, až do mateřské dovolené, na státní základní škole. Po narození první dcery jsem začala objevovat i jiné možnosti přístupu k výchově a k výuce.“
Ivča k dětem přistupuje velmi trpělivě a přirozeně. Je oblíbená nejen mezi dětmi, ale i kolegy. Za tuto posilu jsme také velice vděční.
Míša učí převážně mladší děti na 1. stupni ZŠ. Díky svým zkušenostem má ale na starosti společné výklady a aktivity, které bývají společné pro celý nižší stupeň našeho Světa.
„V ZŠ Svět pracuji od roku 2013 jako pedagog a vychovatelka v družině. Na práci mě nejvíce baví různorodost a také to, že žádný den není stejný. Kromě výuky dětí se starám také o administrativu a zajišťování školních akcí. Práce s dětmi v naší škole je pro mě každodenní inspirací a nadějí, že vzdělávat se dá i jinak, než je tomu zažito v klasických školách. Pomocí Montessori pomůcek a respektujícího přístupu k dětem vytváříme společně prostředí pro rozvoj samostatnosti, motivace k objevování nového a především radosti z chození do školy. Absolvovala jsem mnoho Montessori kurzů zaměřených na český jazyk, matematiku i kosmickou výchovu. Dle mého názoru ale nic nenahradí praktické zkušenosti. Proto jsem moc vděčná, že tyto zkušenosti mohu získávat právě v naší škole, kde se společně s dětmi snažíme vytvářet náš lepší SVĚT.“
Míša je naše stálice. Přestože začala působit v naší škole jako velmi mladá a téměř bez pedagogických zkušeností, úplně přirozeně si vždy uměla u dětí získat autoritu, ale zároveň důvěru a přátelství. Míša je vzor a parťák především pro malé školačky, které se díky její dívčí energii cítí ve škole bezpečně a spokojeně.
V roce 2024 se k nám do týmu přidala nová angličtinářka, která si všechny získala svou bezprostředností, krásným širokým úsměvem a empatií.
„Jako malá holka jsem si nejraději hrála na školu. Do školy jsem chodila opravdu ráda a láska ke vzdělávání s věkem a zkušenostmi jen rostla. Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu ve Znojmě a poté jsem se vrhla do studií na VŠE. Předávání znalostí mě ale doprovázelo po celou dobu mé dosavadní kariéry – ať už v pozici personální manažerky či ve volném čase v lektorování různých forem cvičení a anglického jazyka. Znalost jakéhokoliv cizího jazyka je v dnešní době esenciální potřeba. Umožní vám pohybovat se kdekoliv na světě, poznávat různé země, kultury, navazovat přátelství a především získat tolik potřebný rozhled i nadhled. A mým cílem je předat vše zmiňované naší budoucí generaci.“
Marcela je nejen naše nová kolegyně ve škole, ale také si vzala na starost navazující Vzdělávací centrum Svět, kterébude ve školním roce 2024/2025 nabízet zajímavé kroužky pro děti i kurzy pro dospělé.
Lenka k nám přišla v roce 2021 po dlouholeté pedagogické praxi, kterou si zpestřila i podnikatelskou zkušeností. Pomáhá především v 1. a 2. třídě ZŠ, kde uplatňuje svůj trpělivý přístup ke všem dětem.
Petra u nás začínala jako učitelka matematiky a fyziky na 2. stupni, nyní však působí na vícero úrovních našeho Světa a inspirovat se jejím stylem myšlení mohou děti od mateřské školky až po ty nejstarší.
„Ráda pozoruji, jak děti objevují matematické vztahy při „hraní si“ a běžných činnostech. Během svého doktorandského studia matematiky jsem se věnovala historii a vývoji matematiky v dějinách, protože se mi zdá zásadní chápat, proč lidstvo potřebovalo zjistit, jak např. změřit obvod kruhu. Při učení pak můžeme s dětmi nasimulovat situaci podobně a místo vzorečků se naučit různé možnosti řešení problému a dosáhnout tak hlubšího pochopení a opravdového matematického myšlení. Mé pedagogické zkušenosti jak v rámci školského systému, tak individuální výuky i rozvoje vlastních dětí, mě stále více směřují k alternativnějším přístupům. Mám proto radost, že jsem součástí Světa.“
Péťa je známá pro své jedinečné výukové metody, nápaditost úkolů a jedinečným přístupem k dětské dušičce. Díky své velké rodině chápe potřeby dětí a má pro ně pochopení.
Simona žila přes 20 let ve Velké Británii a její jazykové znalosti jsou na úrovni rodilého mluvčího. K dětem mluví jen anglicky a přibližuje jim hovorové výrazy, které dnes slyší častěji, než formální jazyk.
„Děti mají úžasné nápady a perspektivy. Je fascinující slyšet, jak přistupují k problémům a vysvětlují pojmy vlastními slovy. Miluji kreativní nápady dětí při konverzování, psaní a hraní během propojení cizího jazyka.
Jsem nejvíce zapálená pro vše, co se týká přírody a turismu. Miluji procházky s rodinou nebo přáteli a dětmi a ráda nahlížím do přírody. Proto jsem se rozhodla žít v blízkosti národního parku a Labských pískovců.“
Simona kromě několika let v cestovním ruchu pracovala i v oblasti zákaznické podpory/vztahů nebo managementu.
Od roku 2022 je naší posilou i Markét, která zastává velmi důležité role jako je například výchovný poradce. Díky svým dlouholetým zkušenostem ze školství je profesionální složkou našeho týmu.
„Během mé pedagogické praxe jsem získala zkušenosti na prvním, druhém i třetím stupni. Učila jsem na gymnáziu a obchodní akademii. Po rodičovské dovolené jsem měla možnost zkusit také alternativní přístup, který mi velmi vyhovuje a zjišťuji, jak moc se liší od klasického školství. Jsem ale zároveň moc ráda, že jsem prošla nejprve školstvím v klasické podobě a nyní mohu mé zkušenosti využít ve Světě. Velmi mě baví, že se pohybuji na prvním i druhém stupni, kde vyučuji český jazyk a literaturu. Zároveň v posledních letech směřuji k dalším činnostem v rámci školy, zajímá mě karierové a výchovné poradenství, prevence. Moc ráda se dál vzdělávám a získávám nové zkušenosti. „
Market je velmi energická, vtipná a pohotová a jsme za ni velmi vděční.
Olga učí na 2. stupni ZŠ zeměpis, chemii, přírodopis, občanskou výchovu a pracovní činnosti. Děti tak provází velmi reálnými předměty a připravuje je na skutečný život.
„Svému studiu jsem věnovala řadu let, přes sociální práci, andragogiku až k učitelství a speciální pedagogice. Vzhledem k neustále vyššímu počtu dětí se speciálními vzdělávacími potřebami jsem se po dokončení studia učitelství rozhodla zakončit toto studium speciální pedagogiky doktorátem. Jelikož se mi nezamlouvaly nejen vztahy mezi žáky, učiteli a rodiči v běžných základních školách, ale ani koncept výuky, který na těchto školách panuje, proto jsem se ze dne na den rozhodla pro individuální vzdělávání svého syna. Velkou výhodou tohoto vzdělávání je nejen přizpůsobení se individuálním potřebám dítěte, ale i volnost ve vyučování, které může probíhat jak v přírodě, tak v podobě exkurze, což přibližuje výuku praktickému životu. Zkušenosti a poznatky s individuálním vzděláváním svého syna využívám při výuce ve Sdružené škole Svět, kde spatřuji skvělou možnost pro efektivnější využití potenciálu pedagogů i žáků ve vzdělávacím procesu. “
Na Olze máme rádi především její smysl pro humor, praktičnost a pořádek ve výuce. Ví přesně, co dětem z praktického života předat, aby se jednou ve světě neztratily.
Jiřinka s námi spolupracuje už dlouhá léta jako lektorka NJ mimoškolních aktivit.
„Němčina je mým velkým koníčkem. Během své pedagogické praxe jsem učila na českých i německých školách, účastnila jsem se mnoha česko-německých projektů, absolvovala jsem velké množství zahraničních stáží v Německu, jsem proškolena na asistentku vyučovací metody CLIL. Spolupracuji s německo českými organizacemi (Goethe institut, SGUN,TANDEM, Fraus- a Hueberverlag, Kiez, Česko německý fond budoucnosti).
Mým mottem je citát od Rebeccy Eanes – Chovat se k dětem s úctou, soucítit s nimi, naslouchat jim, když mluví, projevovat jim respekt a být k nim laskaví, nic z toho neznamená, že je rozmazlujeme. Znamená to prostě, že se k nim chováme jako k lidským bytostem.“
Marťa k nám přišla v roce 2023, kdy ještě na mateřské dovolené toužila po troše zábavy. Organizovala Hravé soboty plné soutěží a výletů a nakonec zakotvila v Malém Světě, který je jí blízký nejen díky malému synkovi.
„Pedagogická fakulta byla pro mě jasná volba již od dětství. Po studiích několika oblastí v pedagogice jsem našla své místo v preprimárním vzděláváním. 13 let jsem pracovala ve státní mateřské škole a v současné době při rodičovské dovolené jsem byla oslovena na spolupráci se školou Svět. Za tuto nabídku jsem velice vděčná a cením si, že mohu být součástí týmu.
Práce v MŠ je pro mě velice inspirativní a motivační. Ráda děti i sebe nechávám objevovat. Snažím se inspirovat, podporovat přirozenou zvídavost a rozvíjet dětskou fantazii. Mým cílem je navodit rodinnou, respektujicí a láskyplnou atmosféru.„
Petra k nám přišla v roce 2024 a posílila naší školku pro nejmenší.
„Naskytla se mi příležitost pracovat v Malém Světě a jsem za to ráda. Baví mě sledovat pokroky dětí a být součástí jejich citlivého a křehkého světa. Těším se, že je budu provádět různými cestami, motivovat je, rozvíjet a zažívat s nimi radost a smích. Mým cílem bude být jim oporou a jistotou na začátku jejich života.“
Hanička k nám přišla v roce 2019 s dlouholetou praxí učitelky v MŠ. Dětem pomáhá rozvíjet dovednosti a znalosti pomocí Montessori pomůckami, které u nás suplují běžné školkové hračky.
„Ráda s dětmi objevuji nové informace a podporuji jejich přirozenou zvídavost. Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Ústí nad Labem a od té doby pracuji jako pedagog v MŠ. Mám dvě dospělé děti. Baví mě život, cestování, sport a práce na zahradě. Cením si toho, že mohu být součástí týmu a pracovat v Montessori školce Svět.“
Hanka je skvělou kolegyní, která vždy ráda pomůže. Je dar, když někdo umí rozdávat stále úsměv a projevovat lásku k dětem a je obrovský dar mít takového člověka v týmu naší školy.
Terezka je naší nejmladší kolegyní. Začala u nás pomáhat jako studentská síla a nyní je plnohodnotnou součástí Světa.
„Když jsem poprvé vstoupila do školky svět, měla jsem pocit, že přesně takové prostředí jsem hledala. Nalezla jsem tady útočiště pro svou kreativitu a myšlenky. Být paní učitelkou nebo průvodkyní malých bytostí mě naplňuje a vnímám ji jako své poslání. Cítím také velikou vděčnost a zodpovědnost při práci s dětmi, protože vidět pokroky a být jejich součástí je úžasné. Vím, že jsem na začátku své pracovní cesty, a tak se snažím stále všemožně vzdělávat a pracovat na sobě samé, abych pro všechny děti, se kterými se setkám, byla dostatečně trpělivou, respektující a klidnou průvodkyní na jejich cestě ve vzdělávání. Mezi mé koníčky patří turistika- výlety a poznávání nových míst, kempování, keramika, čtení knih, čaj. „
Terezka je skvělou kolegyní, která na sobě stále pracuje a vnímá děti takové, jaké jsou.
Jako pedagog pracuje už 18 let a v Montessori škole je s námi 10 let. I přesto má pocit, že ji svět dětí stále obohacuje a naplňuje.
„Svět dětí mě provází celým životem napříč mými činnostmi. Dětský svět plný přirozenosti, pravdivosti a bezpodmínečné lásky mě fascinoval už od dospívání. Nejprve jsem jezdila na dětské hudební tábory jako vedoucí, po Gymnáziu jsem začala studovat obor Učitelství v mateřské škole a rovnou začala pracovat i jako učitelka ve vesnické MŠ. Po narození mého syna jsem cítila, že já i mé dítě potřebujeme jiné prostředí, než to v klasickém školství. To jsem objevila při vstoupení do MŠ Svět, Svět se stal pro mne druhým domovem, rozšířenou rodinou a je krásné sledovat její vývoj už od počátku založení. Po narození dvou dcer a životě v přírodě jsem ucítila další vnitřní změnu a bylo až zázračné, že mé vize, byly i nápadem vedení školy. Vznikla tak dětská skupina pod centrem Montessori a já mohu naplňovat pro mě smysluplnou Montessori pedagogiku s propojením s přírodou a rodinným (komunitním) prostředím díky menšímu počtu dětí.“
Verča miluje poslech i tvorbu hudby, tanec a hlavně přírodu, zahradu a pestrý život v naší rodině. Ve své práci vše ráda propojuje a tak všechny její zkušenosti, zájmy a radosti spojuje ve všech mých činnostech.